Nieuws van Esther Tienstra

In Nieuw-West zijn bewoners aan zet

Niets is te gek! Met deze houding zijn wij in de stadsdeelcommissie vol enthousiasme aan de slag gegaan met de Stem van Nieuw-West. De Stem van Nieuw-West is een online platform waar bewoners hun ideeën en wensen uit de buurt kwijt kunnen. Bewoners moeten zelf campagne voeren om steun van honderd bewoners te vinden. Als deze steun is bereikt, dan kan de initiatiefnemer zijn of haar plan presenteren in de stadsdeelcommissie. Met een positief advies, tips en tricks en ons netwerk, zetten wij het initiatief kracht bij. Samen met het dagelijks bestuur bekijken we de uitvoerbaarheid van het plan en welke middelen hiervoor nodig zijn.

Esther Tienstra stelt zich voor

Zes jaar geleden kwam ik in Slotermeer in Nieuw-West wonen. Spannend, Slotermeer is niet de buurt met de beste naam. Door actief in de wijk te worden en zo mijn buren te leren kennen heb ik de andere kant van Slotermeer ontdekt. Geuzenveld-Slotermeer als het gebied waar ruimte is om te pionieren. Het gebied dat aan elkaar verbonden wordt door groenstroken en parken. Geuzenveld-Slotermeer als een dorp in de stad Amsterdam waar mensen elkaar kennen en nauw betrokken zijn bij hun woonomgeving.

Huis-aan-Huis actie in Osdorp

Huis aan Huis actie 27-1: Altijd mooie gesprekken.

De gemeenteraadsverkiezingen staan weer voor de deur: Tijd voor campagne! Tijdens de campagne gaat GroenLinks de wijk in met Huis aan Huis-acties. Persoonlijke gesprekken met bewoners om een goed beeld te krijgen welke thema’s er in de wijk leven. Op zaterdag 27 januari was Osdorp aan de beurt.