GroenLinks Nieuw-West hield zondag 5 januari 2014 haar nieuwjaarsreceptie in de net geopende Coffeemania in de Honingraat aan de Slotermeerlaan, pal tegenover Plein 40-45. Daarmee is dit woon- en winkelgebied een fijne ontmoetingsplek rijker. Je krijgt er heerlijke koffie. Je wordt bediend door scholieren die er stage lopen of door mensen die inburgeren of re-integreren en door dit werk hun kansen vergroten voor toegang tot de gewone arbeidsmarkt. Daarmee draagt de Coffeemania ook bij aan de sociale ontwikkeling van de wijk.

De Coffeemania is het soort ontwikkelingen dat GroenLinks graag ziet in Nieuw-West.  Ontmoeting, een beetje reuring en vertrouwen in mensen.  Paulus de Wilt, lijsttrekker voor GroenLinks voor de verkiezing van de bestuurscommissie en nu nog wethouder in het stadsdeel voor onder andere stedelijk ontwikkeling, memoreerde in zijn nieuwjaarsspeech hoe hij in de afgelopen raadsperiode, ondanks het tegenzittend tijd, stug door is gegaan met het stimuleren van ontwikkelingen in het stadsdeel.  De stedelijke ontwikkeling is – weliswaar in een langzamer tempo – doorgegaan, de werkzaamheden aan de klusflat in de Klarenstraat zijn gestart, de zelfbouw gaat stug door, de natuurspeeltuin Natereluur in het Sloterpark is een groot succes en trek zelfs kinderen van buiten Amsterdam en ondanks de blauwalg kan er toch gezwommen in een deel van de Sloterplas.  En – het mag niet verbazen – GroenLinks kiest consequent voor een beleid pro-fiets.

Paulus de Wilt als bestuurder is een belangrijke stuwende kracht geweest achter al deze ontwikkelingen.  GroenLinks is onder de indruk van de resultaten, die een bestuurder kan behalen en kan geen andere conclusie trekken dan:  Nieuw-West heeft GroenLinks nodig.

GroenLinks ziet de verkiezingen op 19 maart 2014 vol vertrouwen tegemoet. Want, zoals Bram van Ojik, fractievoorzitter van GroenLinks in de Tweede Kamer het op het partijcongres in december zo mooi verwoordde: het gaat weer goed met GroenLinks, het staat in de krant en dus is het waar.