Nieuws

OV gaten en fietsknelpunten

Duurzaam vervoer is essentieel in een stad die gezond en bereikbaar wil blijven. In Nieuw-West ontbreekt het op sommige plekken aan voldoende OV-verbindingen. Nieuw-West is weids opgezet en daardoor dunner bevolkt dan bijvoorbeeld Centrum en West. Dat maakt het relatief duurder om een fijnmazig OV-netwerk in stand te houden. Dit mag echter geen reden zijn om niet in alle wijken goed OV te behouden of te creëren. Bij de recente wijzigingen van het OV-netwerk, kwam Nieuw-West er bekaaid af. Fietsen in Nieuw-West is in het algemeen op een redelijk goed niveau. We hebben prachtige parken om doorheen te fietsen en op veel plekken liggen ruime, vrijliggende fietspaden. Toch zijn er een aantal hardnekkige problemen die we willen agenderen.

Lees verder

De eenzame strijd voor het behoud van De Boterbloem

 

In de Westerpost verscheen deze week een ingezonden brief van Sarah Biddle, lid stadsdeelcommissie, over de eenzame strijd van GroenLinks voor het behoud van De Boterbloem. Aanvullend een artikel van Cees Fisser, over het verloop van de stemming tijdens de stadsdeelcommissie vergadering van 2 oktober. 

Lees verder

Geef de openbare ruimte terug aan onze eigen bewoners door betaald parkeren

In Amsterdam wordt het steeds drukker, mooier en interessanter. Maar door de groei van de stad komt er wel steeds meer druk te liggen op de schaarse openbare ruimte. GroenLinks kiest voor een groen en schoon Nieuw-West, waarbij we de openbare ruimte teruggeven aan onze bewoners. Kwalitatief betere en schonere openbare ruimte met mooiere voorzieningen, beter groen en een betere luchtkwaliteit waarin onze kinderen veilig kunnen spelen. Een schoon en veilig Nieuw-West en een einde aan de overlast van zwerfvuil en afval, minder parkeerdruk en meer plekken voor bewoners.

Lees verder

Pagina's