De leden van GroenLinks in Nieuw-West hebben gekozen. In een enthousiasmerende vergadering stelden ze de kandidatenlijst voor de stadsdeelraadverkiezing in 2010 vast. De leden kozen daarbij Paulus de Wilt als lijsttrekker.

De verkiezing van de lijsttrekker was spannend. Naast Paulus de Wilt, nu stadsdeelbestuurder in Slotervaart, was ook Avni Turgut, de huidige fractievoorzitter in hetzelfde stadsdeel, kandidaat. Na het tellen van de stemmen bleek dat Paulus de Wilt de stemming had gewonnen. Het aantal stemmen waarmee Avni Turgut op de tweede plaats belandde, bewijst dat ook hij door de leden als zwaargewicht wordt beschouwd.

Nieuwkomer Christel Zwaga werd met overtuiging derde op de lijst. De leden zien in haar een kandidaat die zich onderwerpen snel eigen kan maken, goed kan debatteren en gericht is op resultaat. Ook de rest van de lijst bevat uitstekende kandidaten waaronder de huidige wethouder van Geuzenveld Tys de Ruijter. Onderaan de lijst komt Tweede-Kamerlid Tofik Dibi die zich als lijstduwer beschikbaar heeft gesteld.
De lijst van GroenLinks bij de komende stadsdeelraadverkiezing in Nieuw-West is als volgt samengesteld:

1. Paulus de Wilt
  2. Avni Turgut
  3. Christel Zwaga
  4. Serdar Akyol
  5. Martie Spork
  6. Bert Stamkot
  7. Hans Staphorsius
  8. Vanessa van Donselaar
  9. Hursit Özdemir
  10. Mustapha Saharoui
  11. Lennart Huizing
  12. Nadia Bouras
  13. Joost Koedijk
  14. Tys de Ruijter
  15. Tofik Dibi

Foto Jan Mast. Een uitgebreide fotoimpressie van deze avond is hier te vinden.